האם כדאי לייבא בעצמך מסין

נכתב ע"י 
דרג פריט זה
(3 הצבעות)

האם כדאי לייבא לבד מסין או שעדיף לעבוד עם סוכן אמין שינהל עבורך  את פרוייקט הייבוא מסין ?

רוב היבואנים מעדיפים לאתר בעצמם מפעלים ומוצרים בסין,בתחילה זה נראה הדבר הנכון והזול לעשות, פותחים את אתר אליבאבא ודומיו רושמים את שם המוצר והנה רשימת מפעלים ומה שנשאר זה רק לבחור, לשלם ולקבל את הסחורה.... אם זה רק היה כל כך קל, הזול לא היה כל כך יקר בסוף, הסבר בהמשך...

ע"פ אתר אליבאבא, בסוף שנת 2012 הציגו 2.8 מיליון סוחרים את מרכולתם באתר, 2.8 מליון מפעלים, חברות סחר, נציגים, קניינים, סיטונאים, ועסקים שונים אשר מציגים את המוצרים שלהם באתר ומגיעים אל המסך של היבואן בלחיצת כפתור בעת חיפוש מוצר מסויים. זהו מספר עצום של ספקים והביטוי  "מחת בערימת שחת" הוא הביטוי המתאים ביותר למקרה הנ"ל של חיפוש ספקים מתאימים בסין.

היבואן הממוצע יעבור על הרשימה ובמקרה הטוב יבחר מפעל בהתאם לתמונה שהספק מציג, ובמקרה הרע יעשה הגרלה מהירה ויבחר את הספק איתו יעבוד, מיותר לספר שדרכים מסוג אלו לא יעילות, מייגעות ועלולות לעלות ביוקר רב ליבואן.

ישנם אינספור פרמטרים שחשוב מאוד לבדוק בעת חיפוש הספק הנכון בסין. לדוגמה בעת חיפוש באתר אליבאבא, על היבואן לבדוק שנות וותק הספק, האם הוא בסטטוס מפעל או חברת סחר, באיזה איזור בסין הוא נמצא, האם האיזור מתאים לתחום המוצרים המבוקש ? (סין מחולקת למחוזות ולרוב מפעלים מתחום ותעשייה מסויימים יהיו מקובצים באיזורים מסוימים בסין) האם הספק של התכשיטים נמצא בביג'ינג ? רוב הסיכויים שזהו משרד סחר בלבד ולא מפעל כי לרוב לא יהיו מפעלי תכשיטים בביג'ינג, וזאת רק על קצה המזלג.

נאמר שהיה ליבואן המזל ומבין כל התוצאות שקיבל יצר קשר עם מפעל סביר, האם ייצור איתו קשר בטלפון ? הרי הספק דובר סינית ואולי אנגלית עילגת, רוב הסיכויים שהיבואן הממוצע ימשיך בתקשורת כתובה באימייל.
היזכרו נא קוראים יקרים, האם קרא לכם פעם שכתבתם מכתב לחבר או חברה והם בתורם קראו זאת ובטעות חשבו שאתם כועסים או עצובים ? עכשיו דמיינו מכתב הנכתב בשפה שנייה כגון אנגלית לספק סיני אשר השפה קשה לו עוד יותר וחישבו היטב האם עסקה כזו יכולה להיות בטוחה או מובנת כהלכה.

ישנם עוד המון היבטים לפרוייקט יבוא מסין כגון תהליכי המשא ומתן, הלוגיסטיקה בסין, שילוחים פנימיים בסין, אחסון, מסמכי ייצוא ועוד. תהליכי הייבוא מסין ארוכים ומסובכים וייטב ליבואן מסין לעבוד ביחד עם סוכן יבוא שיעזור לו לנהל את פרוייקט הייבוא מסין מראשיתו ועד לקבלת הסחורה במחסני היבואן מסין בבטחה.

האם סוכן ייבוא שווה את משכורתו ?

סוכן ייבוא אמין ומקצועי ינהל את המשימות הבאות בעת יבוא מסין:

  • יאתר את המפעלים המתאימים ביותר לדרישותך בהתאם לנסיונו הרב בפרוייקטים דומים בסין.
  • יעביר את דרישותיך המלאות בשפה הסינית בה דוברים בעלי המפעל.
  • יבדוק את לוח הזמנים של המפעלים בסין, יאמת ויבדוק את עמידת המפעלים בלוח הזמנים שנקבע.
  • ינהל עבוך באופן שקוף את תהליך המשא ומתן עם המפעל.
  • ינהל עבורך שירותי ביקורת במפעל על מנת שתוכל/י לראות במו עינך את המתרחש במפעל.
  • יעזור לך לבדוק שהמוצרים נארזים כראוי ועולים על המכולה לקראת השילוח למחסניך.
  • יבדוק את התקנים הדרושים בישראל לשם יבוא תקין מסין.
  • מהווה נציג שלך מול חברות השילוח והשלטונות על מנת שאתה תוכל להתעסק בדברים החשובים לעסק שלך.


סוכן ייבוא טוב יחתוך את הוצאות הייבוא, יוודא שתקבל את הסחורה שהיזמנת, ויעזור להפוך את תהליך הייבוא לפחות מתוח ומלחיץ.

כיצד תדע שמצאת סוכן יבוא מקצועי ואמין ?

קודם כל עליך לבחור האם תרצה סוכן מקומי בסין או סוכן בישראל, לשניהם יתרונות וחסרונות כאשר העבודה מול סוכן בישראל קלה יותר מבחינת תקשורת קלה, בטחון פיננסי, וזמינות. כמו כן כדאי למצוא סוכן ייבוא המתמצא בתרבות העסקית, בשפה הסינית ובעל הבנה מעמיקה במערכות יחסים עסקיות בסין.

תערוכות הינם מקום טוב לאיתור סוכן ייבוא, על הסוכן להתמצא בתעשייה בה אתה עובד ולכן תערוכה קשורה היא מקום טוב להתחיל. דרך נוספת לאתר סוכן ייבוא היא דרך המלצות של יבואנים אחרים.

לאחר שתמצא סוכן ייבוא מקצועי יש לוודא שהוא מגיש לך הצעות שונות ממפעלים שונים, סוכן אשר יגיש לך הצעה בודדת עלול להיות קשור עם המפעל בדרך זו או אחרת, דבר אשר יכול אפילו להצביע על כך שאותו סוכן עלול לקבל עמלות מהמפעל בתמורה להבאתך אליהם ובכך להיות לא אוביקטיבי לגבי המפעל ולשבש את האמינות וכושר השיפוט בעת הבחירה במפעל.

כדאי שסוכן הייבוא יבדוק גם את התנאים הסוציאלים שהעובדים הסינים מקבלים במפעל, תנאים סוציאלים סבירים טובים לעסקים שלך מכמה בחינות, קודם כל מבחינת דעת קהל, אם קהל הלקוחות שלך יגלה שהנך מייבא סחורות ממפעל המנצל את עובדיו אתה מסתכן בחרם צרכני. שנית, תנאים סוציאלים מחפירים יכולים להוביל לייצור באיכות נמוכה של המוצרים שלך.

לבסוף, וודא שהסוכן שלך מכיר את המוצר שלך מא' ועד ת' כולל כל המידות, צבעים, תאורים וכל מידע הקשור למוצר, רק אז יוכל הסוכן שלך לוודא שהמוצר שיעזוב את המפעל הוא אכן זה שהזמנת.

רבים היתרונות על החסרונות בעת בחירת סוכן יבוא מקצועי, כאשר היבואן משקיע את כספו הרב בהזמנת סחורות מסין מוטב כי לא יחסוך בעזרה מקצועית אשר תבטיח כי היבואן יקבל את ששילם עבורו בלי טרחות מיותרות.

במידה ואתם מעוניינים במסחר מול סין, לפניכם רשימת 10 הטעויות הנפוצות בתהליכי היבוא מסין שידיעתם...
המשך לקרוא
Liran Sudman

בוגר החוג הסיני באוניברסיטת הונג-הה, יונאן סין, ומייסד ומנהל את "סודמן הקשר לסין". התגורר כ-6 שנים בסין ובמהלכן יזם עסקים רבים לרבות ייסוד חברת תרגומים, הקמת אתר המכירות הסיני Taobotube.com , הקמת אתר China-Field-Guide.com (בו ניתן למצוא גם מאמרים פרי עטו) ועוד. היה שותף מוביל במיזמים ופרויקטים שונים בסין, בשיתוף עם חברות בינלאומיות מאיטליה, אנגליה, צ'כיה, ארה"ב וישראל. נמצא בקו ישראל-סין, דובר סינית מנדרינית שוטפת, חי סינית, נושם סינית ומאוהב בסין.